M Picaut - Nourishing Cleanser & Skin Perfect Moisturiser

Piggelins / 09 Maj, 2013 - 13:07 / Hudvård

Sen jag fick en provpåse på Acadermia med saker från M Picaut måste jag säga att jag har hittat ett par nya favoriter. Deras Nourishing Cleanser är nog den bästa cleansern jag har provat. Den rengör otroligt effektivt och tar bort både smink och rengör huden. Det bästa är att den lämnar huden riktigt återfuktad, på ett sätt som jag aldrig känt förut. Till saken hör att jag har världens torraste hy så att den lämnar mig mjuk är ett mindre mirakel.

P3240012 kopia

Efter det stryker jag på ett generöst lager med Skin Perfect Moisturiser som är en ganska tjock kräm med anti-ageing egenskaper. Jag upplever att krämen förstärker och bevarar fukten samt mjukgör och även ger mig lite lyster. Fem av fem!

Trots att jag själv tycker att jag använder rikligt av båda cremerna så upplever jag att de räcker väldigt länge. De doftar gott och naturligt, lite vanilj men utan att bli tungt. M Picaut är ekologiskt, naturligt och fritt från parabener. Fem av fem! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: