Tema: BB-Cream

Piggelins / 01 Juli, 2013 - 13:50 / Hudvård

Sen fenomenet BB-cream lanserades här i väst har det blivit lite av en favorit i min sminklåda (läs: lådor). Man ska aldrig säga aldrig men jag känner verkligen inget sug att gå tillbaka till foundation. De jag har i mitt egna sortiment just nu kommer från Estée Lauder, No7 och Lumene.
 
 
Jag tycker att alla tre är bra på lite olika sätt:
- Estée Lauder har en väldigt mjuk, nästan silkig finish och känns väldigt skön på huden. Den sitter bra och har hög solskyddfaktor på 35. Jag upplever att jag får jättefin lyster av den.
 
- No7 gillar jag eftersom den inte bara är anpassad efter din hudton uten även din hudtyp. Jag som är väldigt torr tycker att den gör min hud mjuk och att den fungerar lite som en barriär mot sånt som min hy normalt är känslig mot. Denna som är för Dry - Very Dry Skin är lite tjockare i konsistensen och jag tycker att min hy är jättefin just nu. Tycker dock att förpackingen ser lite väl medicinsk ut och att det är lite snålt med solskydd.
 
- Lumene är en vädligt bra budgetvariant. Den återfuktar och har ett väldigt rimligt pris på 120:- Dessutom finns den på bland annat KICKS och Åhléns och därifrån får man ju presentcheckar med jämna mellanrum om man vill kunna haffa den ännu lite billigare. Hållbarheten är lite sådär tycker jag själv. Speciellt om man får vatten i ansiktet så kan det nästan se ut som vattenfärg. Men det är inget jag stör mig jättemycket på :)
 
1. Estée Lauder 2. No7 3. Lumene

Just nu använder jag mest No7 eftersom jag köpte den i en mörkade nyans än de andra och det passar mig bättre nu på sommaren. Men jag gillar allihop! De lägger sig fint på huden och ger lagom täckning och jag tycker att alla går bra att bygga upp men jag smetar oftast bara på ett lager och toppar med lite solpuder.
 
Estée Lauder och Lumene finns att köpa på de flesta stället som har skönhet, som Åhléns och KICKS samt lite överallt på nätet. No7 finns att köpa på samtliga Apotek Hjärtat, och på Eleven.se.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: