Mer CC cream!

Piggelins / 17 Juli, 2013 - 13:56 / Hudvård

Jag kan inte (och har inga planer på att) släppa det här med CC-cream eller Color-Correcting Cream. Jag har forskat lite och hittat ett par märken vars CC krämer jag är nyfiken på:
 
 
 
1. L'Oreal Paris Nude Magique CC CreamL'oreal har släppt tre CC krämer för olika behov. Den lila beskrivs som Anti-Dullness, den gröna som Anti-Redness och den aprikosfärgade som Anti-Fatigue. Jag är nyfiken på allihop och speciellt om den gröna kan dämpa min röda hy när jag har varit i solen. 169:- kommer denna kosta som lanseras i augusti.
 
2. Peter Thomas Roth CC Cream Broad Spectrum SPF 30
Denna innehåller bland annat Camu Camu-bär som är smockfullt med C-vitamin som ska förbättra hudens kollagen och göra den fastare. Den finns i tre nyanser och ska även vara återfuktande. Finns på Beautybay för 340:- eller på eleven.se om man vill shoppa svenskt.
 
3. Clinique Moisture Surge CC Cream Hydrating Colour Corrector Broad Spectrum SPF 30
Varför ha ett kort namn liksom? Cliniques bidrag ska med lätt- till medium täckning korrigera röda partier, trötthetstecken och glåmighet. Resultatet ska bli ett fint glow och med nio nyanser i sortimentet borde alla kunna hitta en som passar.
 
4. Lumene CC Color Correcting Cream
Jag gillade verkligen Lumenes BB cream så jag är nyfiken på vad dess kusin kan uträtta. Denna ska jämna ut hudtonen och rodnader. Kommer i tre nyanser med SPF 30.
 
5. Max Factor CC Cream
Den här innerhåller antioxidanter och och jojobaolja, vilket ska ge en silkesmjuk och fjäderlätt känsla på huden. Just nu kostar den 129:- istället för 159:-KICKS.
 
6. Chanel CC Cream Complete Correction SPF 30
Storhuset Chanel vill också vara med i matchen och hos dem står CC Cream för Complete Correction som ska lugna och återfukta med hjälp av hyaluronsyra. Rodnader, pigmentfläckar och porer ska även dem trollas bort. Endast en nyans i sortimentet, vilket känns väldigt snålt, men jag blir ändå nyfiken.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: