Walking on sunshine

Piggelins / 03 Augusti, 2013 - 16:26 / Solskydd

Idag är det årets varmaste dag och natten till idag var det dessutom årets första (kanske enda?) tropiska natt. Själv spenderar jag den ute på altanen med pool och vad är då viktigare än bra solskydd? När det dessutom fläktar rätt bra som det gör idag, blir solen inte heller lika tryckande het och då känns det inte som att den tar så mycket som den faktiskt gör. Jag ska visa mina favoritsolskydd som har fått hänga med hela sommaren:
 
 
 
Biotherm Lait Solaire SPF 30 For Face And Body
Den här godingen skyddar mot både UVA- och UVB-strålning. Den doftar gott av citron och fungerar ypperligt både i ansiktet och på kroppen. Själv använder jag den mest i ansiktet och på bröstkorgen eftersom det är de enda ställena där jag behöver SPF 30. Jag upplever även att den verkar mjukgörande och motverkar att huden stramar som den kan göra när man solar. Den finns även i en jätteburk med pumpfunktion!
 
Badger Balm Mineral Sunscreen SPF 16 Aloe
Det här solskyddet är ett helt och hållet nedbrytningsbart solskydd. Vi blev rekommenderade att ha med det till Mexiko eftersom många parker endast tillåter det då de är väldigt rädda om sin natur och sitt korallrev som är det näst största i världen. Det är uppbyggt av mineraler och innehåller även aloe vera för att lugna huden då den exponeras för sol. Formulan är bra och lämnar ingen vit hinna utan huden känns återfuktad.
 
Jag gillar verkligen båda de här solskydden. SPF 16 kan tyckas snålt men det räcker för mig såhär på sensommaren när jag har byggt upp en bränna och dessutom sitter en del i skuggan. Dessutom tycker jag att förpackningarna är bra. Solkräm kan annars kännas lite klumpiga att ha med. Det enda minuset är väl att ingen av dem är vattenfasta så jag som hoppar i och ur poolen i tid och otid får stryka på lite extra. 
Postat av: B R O W N S U G A R

Har varit nyfiken på biotherm länge, tack för recension :D

2013-08-04 @ 19:48:58
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: kerstin

Biothermen är jag också nyfiken på!

2013-08-04 @ 21:38:17
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Maria

Oh, visste ej att badger hade solskydd, skitbra att det är nedbrytbart, ska genast kolla upp och testa!

2013-08-06 @ 05:25:47
URL: http://littlemissconsumer.wordpress.com/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: