LCC Recensioner

Piggelins / 13 September, 2014 - 14:27 / Dusch

För ett tag tog alla min lager slut av schampoo och balsam och då kändes det som ett bra tillfälle att testa LCCs produkter som jag har varit nyfiken på ett tag. Jag kom hem med schampo, balsam och torrschampo och nu har jag testat dem i ca tre veckor och känner mig mogen för att ge ett litet utlåtande.
 
 
Long Lasting Schampoo 250 ml, 159:-
LCC:s schampoo är lätt i konsistensen och doftar gott av passionsfrukt och lotus. Det doftar lite speciellt, inte som nåt jag känner igen sen tidigare, men det är bara roligt. Jag tycker om att den är sulfat och parabenfri, det gör också att det inte löddrar så mycket, vilket i sin tur gör att jag måste använda lite mer produkt än vanligt. Jag får hålla med om att det är long lasting - jag brukar försöka att inte tvätta mitt hår oftare än var femte dag (om jag inte har tränat eller liknande) och det håller den för. 
++++
 
Long Lasting Conditioner 250 ml, 159 :-
Balsamet har samma doft schampot och gör vad man förväntar sig av ett balsam. Det blir mjukt och jag kan lätt reda ut det med en borste i duschen. Resultatet blir mjukt och fint och jag får höra att mitt hår luktar gott. Däremot måste man skölja ur det ordentligt och inte råka få alltför mycket produkt längst upp i håret för då blir det tungt och känns fett. Applicera bara i topparna med andra ord. 
++++
 
Good To Go - Dry Schampoo 250 ml, 79:-
Good to go har jag svårare att komma överens med. Jag gör som instruerat och sprayar 30 cm från håret, bara i hårbotten och masserar in det men jag får lite av en tung, stel, frissig och stripig look. Det känns nästan skitigare än innan. Dessutom är det så effektivt i att suga upp fett att jag har torkat ut och fått sår i hela hårbotten, vilket liksom gör schampot och balsamets egenskaper ogjorda. Men det beror på att jag har extremt känslig hud överhuvudtaget så det behöver inte gälla alla. Det är synd för det har många bra egenskaper - det bra volym, doftar fantastiskt och lämnar inga spår i mitt mörka hår men som torrschampo funkar det helt enkelt inte för mig. Om det är så att jag anväder det fel så är det helt enkelt för krångligt tycker jag, för jag har ändå försökt. Jag går tillbaka till min trotjänare Batiste sålänge. 
++
 
Torrschampots besvikelse till trots vill jag gärna testa hårsprayet, värmeskyddet, deon, mascaran och ansiktsserien härnäst. 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: