The Body Shop - Big And Curvy Mascara

Piggelins / 23 Maj, 2013 - 10:13 / Ögon

Idag har jag ett läppglans från The Body Shop att visa er! :) Det var en av produkterna jag fick hem i fin kartong och i samma stund gjorde en liten glädjedans. Tyvärr glömde jag fota kartongen eftersom jag blev så nyfiken så jag rev upp den på en gång. Dock visade det sig att den här mackapären i själva verket är en mascara och inte ett cerise-rosa läppglans. Nåväl, man har alltid användning för mascaror så det var inte mig emot.
 
Med sin patenterade, fyrkantiga borste ska den ge upp till nio gånger så hög volym och ge en kurvig definition. Den är parfymfri och innehåller bland annat bivax för att bevara fukt.
 
 
I och med att den är parfymfri så har den en lite skum lukt mot vad mascaror brukar lukta men det stör inte så mycket och den luktar verkligen inte så starkt som BB-creamen. Jag tycker att man får upp lite väl mycket mascara på borsten så jag måste kleta av lite och det har jag aldrig gjort förut. När man väl har fått bort det mest överflödiga, separerar den fransarna fint och smular inte så värst under dagen. 145:- på The Body Shop!
 
Är det förövrigt bara jag som anser att billiga mascaror har blivit dyrare? Den här anser många är snäll mot plånboken men jag minns när jag var liten att en billig mascara kostade runt hundringen och en dyrare 150:- och uppåt. Det är som glass ungefär - en Magnum kostar 22:- idag. När jag var liten kunde jag panta tre colaflaskor och få en GB Sandwich. Nu låter jag hemskt gammal men jag är faktiskt bara 22. Men vad tycker ni? Har billigt blivit dyrare?
 
Postat av: Becca

Jag kommer ihåg då en Magnum kostade 15 kr & en Sandwich 10 kr. De var tider de (lät också gammalt.. haha)

Svar: I know! Det var verkligen tider det ;)
Elin Piggelin

2013-05-23 @ 10:45:29


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: