Skörden från Acadermia

Piggelins / 09 Maj, 2013 - 12:43 / Nytt

Jag kom hem med en hel påse med saker som jag både köpt och fått under dagen igår. Jag åkte ju dit med min mamma och efter det åkte vi till Bishops Arms och drack vin. Vi måste ha sett väldigt roliga ut där vi satt och delade upp prover, broschyrer och annat.

P3240009 P3240013 P3240012 P3240011

Det jag ser mest fram emot att testa är Beauty Quick som är ett kristallpapper man använder för att ta bort hår på t.ex. benen och det lilla provkitet från M Picaut. Weleda-proverna får följa med till Mexiko (man kan aldrig ha för mycket kräm i solen antar jag) liksom schampot från Luxsit och handdesifektionen från Cicamed. Sen ser jag fram emot det lilla fotkitet från Forever och den lilla nagelfil-nyckelringen är ju verkligen toppen att ha med sig!

Angående beautybagen/glossyboxen tyckte jag att den var en aning snål. Framförallt eftersom alla produkter var provförpackningar - och inte generösa sådana. Dessutom var förvirringen angående vad som var beautybag och vad som var glossybox högst förvirrande. Det visade sig vara exakt samma sak men om man som jag hade en glossybox och en beautybag bokad, fick jag inte ta två beautybags istället, fast det var exakt samma sak i dem. Jag kan förstå det till viss del men varför marknadsföra dem som två olika saker? Nej, det kändes som en ny mässas barnsjukdom.

Överlag gillade jag verkligen mässan och hade jätteroligt men mycket kan även förbättras till nästa år. Förvirringen mellan beauty bag/glossybox är en av dem. Jag tycker även att man kunde ha tagit till vara på temat bättre då jag knappt märke av anti-ageing touchen alls och champagnebaren kunde ha legat lite mer avsides och med lite fler bord utplacerade med trevlig inredning. Dessutom tycker jag att det var lite väl bred tolkning av skönhet. När jag gick förbi implantat och folk ville att jag skulle känna på bröst blev jag lite obekväm. Allt som är ingrepp - botox, cellulitmaskiner, bröstförstoringar osv tycker jag snarare är plastikkirurgi. Jag förstår att det är omöjligt att dra en gräns men det är bara vad jag tycker. Flera besökare fick säkert jättemycket ut av det och för dem är det ju såklart jättebra!

Jag ser verkligen fram emot att gå på Acadermia nästa gång igen. Verkligen toppen att vi nördar har fått en egen helg att leka med varandra på!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: