Piggelin testar: Beauty Quick

Piggelins / 11 Maj, 2013 - 12:45 / Piggelin testar

När jag var på Acadermia i mars kom jag hem med Beauty Quick som är hårborttagning med hjälp av kristallpapper som man cirkulärt masserar huden med för att få håret att lossna. Man fäster plattorna på hjälpmedlet som kommer i ett trevligt, rosa fodral och i det fick jag med fyra plattor av varje storlek, en för större områden som armar och ben och en för mindre, som ansikte och armhålor. Mikrokristallerna ska exfoliera och göra att håret växer ut igen glesare och av finare kvalitet. 
 

Jag själv gillar Beauty Quick, men jag tror att detta verkligen är en smaksaksprodukt. Det tar några gånger innan man får in snitsen och man får inte trycka för hårt. Det är ändå mikrokristaller och jag har råkat riva mig ett par gånger. 
 
 


Grym exfoliering, helt otrolig faktiskt
Skonsam mot huden
+ Benen blir jättemjuka, både mot- och medhårs
Smart förvaring med den trevliga förpackningen
Bra pris eftersom varje kristallplatta håller flera gånger
Eftersom den är effektiv på alla områden kan även pojkvännen låna den till t.ex. ryggen
 
Inte alls "Quick". Det tar ett tag innan man får in snitsen, men även då är det inget man gör 10 minuter innan bussen går
Om man gör för hårt (lätt hänt) så blir det sårigt som det kan bli efter rakhyvlar
Resultatet hållet inte särskilt länge
 
Beaty Quick kostar 249:- för ett startkit och 149:- för ett refillpaket och finns att köpa här.
Postat av: B R O W N S U G A R

Sv: Åh gulle dig! :)

2013-05-11 @ 17:06:23
URL: http://www.brownsugar.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: