NOTD: China Glaze Hologlam - Sci-Fly By

Piggelins / 09 Maj, 2013 - 13:27 / NOTD

Idag har jag ett lack på mig ett av de tre lack jag kom hem med från Mexiko från China Glaze HOLOGLAM-kollektionen. Det heter Sci- Fly BY och är ett ljusblått hololack som inomhus mest ser ut som ett himelsblått skimmerlack men utomhus i solen kommer det såklart till sin rätt. Där glimmar det fint och antar lite av en aqua-färg. Formulan lämnade dock en hel del att önska. Det blev gärna ojämt och om man drar penseln för många gånger på samma nagel försvinner lacket av.

Trind Nail Repair i bottenoch Seche Vite på toppen, även om man nog kan skippa topplack för en ännu snyggare finish men det kom jag inte på förrän efteråt. Oops.. ;) Jag använde två lager för bilderna nedan. Ursäkta mina torra nagelband :P

Direkt solljus

C

Direkt solljus

S

Inomhus utan blixt

Postat av: http://readyforfight.blogg.se/

Fint lack! :)

2013-05-10 @ 12:28:11
URL: http://readyforfight.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: