Summer essentials

Piggelins / 07 Juli, 2013 - 17:38 / Hudvård

Der är så skönt att det verkligen är sommar nu på allvar. Min sambo har jobbat hela helgen och  eftersom hans föräldrar bor i samma område så har vi bott hos dem under helgen. Här finns både pool, grill och kylt vin så det har inte gått nån nöd på mig ;) Jag tänkte visa ett par saker som för mig har blivit oumbärliga i solen :)
 
 
- Vattenfast mascara Rocket Volum' Express från Maybelline.
 
- Allergitabletter och kortisonnäspray mot min hysteriska astma och allergi.
 
- Ett färgglatt nagellack till händer och tår. Detta är Fifth Avenue från Essie.
 
- Något mjukt till mina läppar som lätt torkar ihop. Läppbalsamet från Figs & Rouge som kom med glossyboxen är inte alls dumt.
 
- SOLSKYDD! Jag kör på Nivea Moisturising Sun Lotion med högt solskydd så jag kan vara ute längre. Speciellt som jag är mycket i och vid poolen. 
 
- En sjal att lägga på bröstkorgen eller över smalbenen som jag lätt bränner.
 
- Tidningar :) Korsord och magasin är måste vid poolen. Korsord är jättemysigt att sitta och pyssla med, speciellt om man är två.