Recension: Rituals Brilliant Bliss Schampoo & Shikakai Secret Conditioner

Piggelins / 30 Juli, 2013 - 15:30 / Hår

För ett tag sen var jag inne på Rituals och letade nya hårvårdsprodukter. Valet föll på den rosa serien med indisk ros och shikakai. Shikakai betyder "frukt för håret" och är ett 100% naturligt schampopulver. Jag har nu använt dessa tillsammans i fyra veckor och tänkte ge ett litet utlåtande.
 
 
Brilliant Bliss Schampoo - 95:- 250 ml
Det här schampot utlovar extra glans, intensiv återfuktning, ett silkeslent resultat, det ska verka lugnande, skydda hårets färg och göra det lätt att föna. Jag upplever att konsistensen är ganska tunn och jag hade önskat att den var aningen drygare. En generös klick behövs för att allt mitt hår ska kännas genomjobbat. Resultatet är dock väldigt bra, håret luktar underbart gott och jag tycker faktiskt att det blir lättare att föna. Dessutom är det mjukt och håller sig fint i ca fyra dagar innan jag tvättar håret igen.
Betyg: 3/5
 
Shikakai Secret Conditioner - 95:- 200 ml
Balsamet beskrivs som närande och extra glansigt med avslappnande egenskaper för dagligt bruk som även det ska göra håret mer lättfönat och skydda dess färg. Man ska även kunna använda det som inpackning. Jag tycker konsistensen känns lite tunnare än vanligt balsam men det är snarare något positivt för det gör att produkten känns drygare. Liksom balsamet doftar det otroligt gott och håret blir verkligen mjukt och lätt att hantera.
Betyg: 4/5
 
Postat av: B R O W N S U G A R

Sv: Riktigt smart ideé Elin! Maila glossybox & föreslå detta! :D

2013-07-30 @ 20:28:03
URL: http://www.brownsugar.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: