NOTD: Deborah Lippmann - Across The Universe

Piggelins / 02 Juli, 2013 - 10:45 / NOTD

För några veckor sen shoppade jag ju på Beautybays Deborah Lippmann-rea och fick hem två fina lack och idag tänkte jag visa Across The Universe. Anledningen till varför jag inte har visat de tidigare är för att jag målade på det och det var jättesvårt att hantera. Jag lackade tre lager och det blev ojämt i kanterna, drog sig tillbaka längst ut på nageln så den vita topplinjen syntes och dessutom chippade det det första som hände. Inte så lyckat med andra ord...
 
Men skam den som ger sig! Jag testade igen och det gick bättre. Jag grundade med ett lager Aquatic från Isadora och sen två lager Across The Universe. Det blev en riktigt lyckad kombo tycker jag :) Jag använde Essie Nourish Me som underlack och två lager Seche Vite på toppen, även om det nog hade behövts tre på vissa naglar. Det är otroligt svårfotat och det verkar vara typiskt för det här lacket när man läser om det på andra bloggar. Men det är väldigt spektakulärt i verkligheten :)
 
 
 
Tyvärr lyckades jag inte undkomma alla vita kanter.
 
 
 Lite ur fokus för att man ska se hur glittret gifter sig.
 
Postat av: B R O W N S U G A R

GE MIG! :O

2013-07-02 @ 20:57:53
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Sandra - nagellacksnörd

Jättefint! Lite sugen på att testa DL!

2013-07-02 @ 22:43:33
URL: http://astrangershouse.blogspot.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: