Recension: Dr. Brandt Shinerase Mat CC Cream SPF 30

Piggelins / 10 Augusti, 2013 - 11:53 / Ansikte

Nu har jag testat CC krämen från Dr. Brandt i ett par veckor och tycker det är dags för ett utlåtande. Dr. Brandt Shinerase Mat CC Cream SPF 30 har som namnet anger SPF 30, är fri från parabener, ska ge ett matt resultat och inte täppa igen porerna. Den finns i två nyanser och jag har testat medium to dark.
 
 
Det jag gillar med den här krämen är framförallt täckningen. Den ger inte riktigt lika mycket täckning som en foundation men inte heller lika lite som en BB cream. Färgen passar mig bra och är inte riktigt så mörk som man kan tänka sig att "medium to dark" ska vara. I mitt fall är det bara bra men för andra med mörkare hudnyanser kan det bli ett problem. 
 
 
 
Fastän den säger att resultatet ska bli matt blir resultatet på mig allt annat än det. Jag blir tvärtom väldigt oljig och glansig och den måste fixeras med ett puder. Jag har använt Make Up Forevers HD Powder eller Maybelline Fit Me Bronzing Powder i en ganska ljus nyans. Med puder gifter sig krämen riktigt fint och jag får den där "me-but-better"-looken som man är ute efter. 
 
Men även senare under dagen kan den där oljiga känslan komma tillbaka, speciellt i pannan och känner att jag vill applicera extra puder. Eftersom jag är väldigt torr så är det här en främmande känsla för mig. Detta drar ner betyger för min del men till krämens försvar har det ju varit osannolikt varmt i sommar.
 
Trots att jag gillar täckingen och får ett fint resultat så dras betyget ner på grund av den oljiga känslan som infinner sig. Jag är inte alls van vid det. Jag upplever att det mildras lite om jag blandar med en primer innan jag applicerar krämen men jag tycker att en kräm som CC cream, som utger sig för att ha så många egenskaper ska kunna gå att använda utan att behöva blanda ut den. Kanske gör den sig bättre vintertid när det är torrare ute?
 
Dr. Brandt Shinerase Mat CC Cream finns att köpa på Sephora och eleven.se för 395:/30 g
 
Betyg: 2/5


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: